Sunday 11 May 2014

SUPER LUTIEN


APAKAH LUTEIN?
"Lutein" (Xanthophyll) merupakan satu jenis Karoten yang selalunya wujud bersama zeaxanthin. Lutein terdapat dalam berbagai sayuran, bunga-bungaan terutamanya Marigold, buah-buahan, dan banyak lagi. Sebagai contoh, dalam bayam, atau dalam pelbagai buah-buahan, gandum dan telur juga mengandungi sejumlah lutein. Berdasarkan eksperimen perubatan, terbukti bahawa lutein merupakan salah satu antioksidan. Dengan menambah jumlah tertentu lutein didalam makanan, ia boleh mencegah AMD (age-related macular degeneration) yang disebabkan oleh kegagalan penglihatan dan kebutaan penuaan organ-organ tubuh kita. Lutein juga Membekalkan kapasiti antioksida tambahan kepada kulit dan membantu menghalang daripada kerosakan radikal dan masalah penuaan.

APAKAH PULA SUPER LUTEIN?

SUPER LUTEIN merupakan 1 produk keluaran Naturally Plus yang paling laris dan No 1 Di Jepun kerana ia merupakan makanan berkhasiat yang mempunyai Nisbah Keemasan & Perumusan Sempurna dan sangat Halus yang mengandungi elemen ;-

· 6 jenis Karotenoid Terpenting & 300 jenis nutrisi termasuk 5 nutrisi terpenting yang diperlukan oleh badan.
· Super Lutein kaya dengan Lutein dari estrak bunga Marigold, Lycopene,Beta Carotene dari Lobak Merah, Alpha Carotene, Zeaxanthin, extrak Blueberry, Blackcurrent, DHA dari pati ikan, Vitamin E & B.

KENAPA DAN BAGAIMANA LUTIEN SANGAT PENTING

Super Lutein dibuat dengan menggunakan proses yang berteknologi tinggi "Ionized Purifiying" 20 minit setelah dimakan akan terus diserap oleh Organ-organ dalaman. 40 minit setelah dimakan akan terus diserap oleh Mata. Super Lutien adalah produk yang paling berkesan untuk meningkatkan fungsi mata kita. 40 minit selepas pengambilan Super Lutien, kebanyakan mereka mendapati bahawa mereka mampu meningkatkan penglihatan mereka sekurang-kurangnya dua barisan berdasarkan ujian mata. Di Negara Jepun dan Taiwan, banyak buku ditulis mengenai "LUTIEN". Ini menunjukan dalam era serba maju sekarang, "Kesihatan Mata" adalah amat penting kepada kita. 
Super Lutien adalah Produk Penyelesaian yang Menyeluruh.  Dengan mengambil hanya super lutin setiap hari ia mampu Memperbaiki, Mengaktif & Menjana Semula semua fungsi badan kita, Super Lutien bukan sekadar untuk mata tetapi ia mempunyai 6 Fungsi Anti Penuan Utama 

1. Lutein Menjaga Mata
Lutein adalah komponen penting macula didalam retina mata dan ia memberikan perlindungan kepada retina. Ketika kandungan lutein berkurangan, ia akan menyebabkan terhasilnya titik kuning dan menyebabkan penglihatan menjadi kabur dengan mudah dan menyebabkan kerosakan penglihatan, di mana ia merupakan simpton rabun jauh. Fungsi utama lutein ialah sebagai antioksidan dan memberi perlindungan daripada cahaya. Lutein boleh menyerap sejumlah besar cahaya biru, sekaligus mengelakkan kerosakan mata akibat cahaya yang terlalu kuat. Gelombang cahaya biru adalah dekat dengan gelombang cahaya ultraviolet dan oleh itu, ia boleh mencapai retina dan menyebabkan kesan negatif yang teruk kepada mata. Lutein boleh melindungi mata kita dan mengurangkan AMD (age-related macular degeneration), katarak, miopia retinopathy, diabetic retinopathy, PR (Retinitis pigmentosa), xerophthalmia, dan masalah mata yang lain.


Kajian membuktikan bahawa dengan pertambahan pengambilan lutein, ia akan mengurangkan berlakunya katarak dan mencegah Katarak. 



2. Peranan Lutein Sebagai Antioksidan
Lutein mempunyai kadar pengoksidaan yang kuat yang boleh melumpuhkan radikal bebas oksigen aktif dan mencegah radikal bebas oksigen daripada merosakkan sel-sel normal. Kajian menunjukkan bahawa radikal bebas oksigen yang aktif akan bertindak balas dengan DNA, protein, lipid dan merosakkan fungsi fizikal. Ini juga akan menyebabkan penyakit seperti kanser, arteriosklerosis, penyakit kronik yang berkaitan dengan penambahan usia seperti terjadinya degenerasi membran kuning. Lutein akan bertindak menghalang reaksi fizikal dan tindak balas kimia dengan radikal bebas oksigen untuk melindungi tubuh daripada bahaya, dan meningkatkan sistem pertahanan badan. Lutein juga boleh meningkatkan bilangan sel mukosa di kulit yang berfungsi sebagai anti- ultraviolet.


3. Memperlambatkan Proses Aterosklerosis
Lutein boleh menunda kesan aterosklerosis pada tahap awal. Hal ini disebabkan oleh terdapatnya hubungan antara ketebalan dalam arteri utama dengan kandungan lutein dalam darah. Ketika kandungan lutein dalam darah rendah, ia akan menyebabkan berlakunya deposit sel-sel mati, lemak dan banyak lagi di dinding arteri. Sekiranya kandungan lutein dalam darah meningkat, ia akan mengurangkan berlakunya deposit di dinding arter, sekaligus mengurangkan dinding arteri dari menebal. Pada masa yang sama, kandungan lutein dalam darah juga dapat mengurangkan pengoksidaan kolesterol LDL dan juga merendahkan risiko penyakit jantung.
4. Lutein Sebagai Elemen Anti-Kanser
Kajian menunjukkan bahawa lutein merupakan pencegah bagi banyak jenis kanser, seperti kanser payudara, kanser prostat, kanser kolorektal, kanser kulit, kanser paru-paru, dan sebagainya. Menurut kajian yang terbaru, terdapat hubungan peningkatan pengambilan lutein dan pengurangan risiko kanser payudara. Ini mungkin disebabkan oleh berlakunya hubung kait antara lutein dan organ-organ lain yang secara semula jadinya, rendah imuniti. Pengambilan lutein tidak hanya menghalang kanser malah memainkan peranan penting dalam pencegahan kanser dan meningkatkan sistem pertahanan badan (imuniti). Adalah disarankan bahawa pengambilan harian 400g ~ 600g buah dan sayuran boleh mengurangkan risiko kanser sebanyak 50%.

KENAPAKAH SUPER LUTEIN BEGITU BERKESAN MERAWAT PELBAGAI PENYAKIT TERUTAMANYA MASALAH PENGLIHATAN DENGAN TINDAK BALAS YANG CEPAT?

Oleh kerana Super Lutein berupaya untuk merawat dan mencegah pelbagai jenis masalah / penyakit berkaitan penglihatan, ini bermakna segala penyakit lain seperti diabetes, kanser, darah tinggi, mati pucuk, jantung, gout dsb memang mudah untuk disembuhkan. Ini kerana, mata adalah organ yang paling sukar untuk diubati apabila diserang oleh sesuatu masalah atau penyakit serius seperti katarak, glaucoma, rabun dsb. Dengan kandungan nutrisi Super Lutein yang begitu halus, ianya mampu untuk sampai ke saraf-saraf mata dengan penyerapan yang tinggi di organ tersebut. (Biasanya, kalau kita makan sayur atau apa-apa sumber yang baik untuk mata, sebelum zat-zat di dalam makanan tersebut sampai ke mata, ia terlebih dahulu diserap oleh system pencernaan.So sikit jelah yang boleh sampai ke mata.)
Oleh kerana itu, jikalau penyerapan ke mata adalah begitu mudah& cepat, nutrien- nutrien yang terkandung di dalam Super Lutein adalah bertambah mudah untuk diserap oleh organ badan yang lain kerana urat sarafnya tidak begitu halus & sensitif seperti mata.
ADA KESAN SAMPINGAN / TINDAKBALAS POSITIF SELEPAS

Kesan sampingan atau tindak balas positif adalah berbeza bergantung kepada kuantiti yang anda ambil & masalah / penyakit yang anda hidapi .Di bawah adalah jenis-jenis kesan sampingan selepas pengambilan Super Lutein dan kebiasaannya kesan sampingan pertama akan bermula mulai 40 minit pertama;-

1) Mata menjadi gatal, berair atau pedih – Jangan risau! Ini menunjukkan anda mempunyai masalah berkaitan penglihatan dan khasiat Super Lutein sudah mula meresapi mata anda.Tetapi jika anda mempunyai masalah rabun, tindak balas segera sukar untuk dikesan terutama jika makan sekadar 3 biji.Bagi penghidap rabun jauh, kesan perubahan adalah agak lewat berbanding rabun dekat.
2) Jika mempunyai masalah katarak / penglihatan, mata anda akan mengeluarkan banyak tahi mata terutamanya di waktu bangun tidur- Jangan risau ianya adalah proses pemulihan melalui khasiat Super Lutein di mata anda.
3) Muncul ruam / gatal-gatal di badan – Membuang toksik atau penyakit- penyakit kulit yang tersembunyi di dalam badan.
4) Berpeluh – Menyingkirkan toksik-toksik di badan anda melalui system perkumuhan.
5) Badan terasa cergas sehingga membuatkan sukar tidur – Akan kembali normal dalam 2 3 hari.

BERAPA BIJI KAPSUL SUPER LUTEIN PERLU DIMAKAN SEHARI

Super Lutein merupakan makanan tambahan / supplement dan ia bukanlah sejenis ubat. Anda disarankan untuk makan seberapa banyak kapsul sehari bergantung kepada kemampuan anda. Namun begitu kebiasaanya, bagi tujuan merawat anda disaran mengambil 3 biji Super Lutein di waktu pagi , 3 biji di waktu petang & 3 biji di waktu petang malam. Tetapi bagi anda yang mempunyai penyakit kronik / serius atau masalah rabun, sila tambahkan kuantiti harian untuk kesan yang cepat. Bagi tujuanmencegah penyakit pula, 3 biji sehari sudah mencukupi.

HUBUNGI SAYA JIKA ANDA RASA ANDA SAYANG DENGAN KESIHATAN ANDA.. ANDA INGINKAN YANG TERBAIK DARI YANG TERBAIK UNTUK KESIHATAN ANDA ... SAYA SEDIA MEMBANTU... 
NORHAYANI ISMAIL 
011 26690876

No comments:

Post a Comment